The LSFA, or Low Snag Forward Assist, for AR-15s is collaborative design brought to market by Forward Controls Design (FCD). The advent of the ambidextrous charging handle, along with other ambidextrous controls, is a boon for AR-15 users, but it is not without unintended consequences. The forward assist rim is in the path of the user's fingernail or knuckle if he uses the right handle of the charging handle to load/reload, the user can easily snag on the rim. FCD solution is a rimless forward assist (LDFA), available since 2015. LDFA does away with the rim found on the A2 forward assist. As the FA isn't an often-used control, the design forgoes the surface area offered by the rim and deems the smaller footprint justified. The LSFA (Low Snag Forward Assist) is the result of the collaboration between FCD and Jim Hodge of Hodge Defense Systems. With input Jordan Bowles the design incorporates attributes from both the LDFA and Mod2 forward assist. It has a smooth top and bottom to mitigate snagging, and increased plunger surface area, with its pad extending inward, towards the bore, creating a forward assist with the surface area Jim likes, and the low probability of snagging important to FCD. LSFA is a fusion of previous FCD and HDSI designs, from two companies known for their meticulous attention to detail and focus on duty grade, hard use weapons and components. CNC Billet construction, LSFA is machined from 4130 steel bar stock, heat treated with black nitride finish. No ducks were harmed in the manufacturing of the LSFA. Proudly designed and made in Texas, USA.
El LSFA, o Low Snag Forward Assist, para AR-15 es un diseño colaborativo llevado al mercado por Forward Controls Design (FCD). La llegada del mango de carga ambidiestro, junto con otros controles ambidiestros, es una gran ventaja para los usuarios de AR-15, pero no está exenta de consecuencias no deseadas. El borde del forward assist está en el camino de la uña o nudillo del usuario si utiliza el mango derecho del cargador para cargar/re cargar, y es fácil engancharse en el borde. La solución de FCD es un forward assist sin borde (LDFA), disponible desde 2015. El LDFA elimina el borde que se encuentra en el forward assist A2. Dado que el FA no es un control que se use a menudo, el diseño prescinde del área de superficie que ofrece el borde y considera justificado el tamaño más pequeño. El LSFA (Low Snag Forward Assist) es el resultado de la colaboración entre FCD y Jim Hodge de Hodge Defense Systems. Con la contribución de Jordan Bowles, el diseño incorpora atributos tanto del LDFA como del forward assist Mod2. Tiene una parte superior e inferior lisas para mitigar el enganche, y un área de superficie del émbolo aumentada, con su almohadilla extendiéndose hacia adentro, hacia el cañón, creando un forward assist con el área de superficie que Jim prefiere, y la baja probabilidad de enganche que es importante para FCD. El LSFA es una fusión de diseños anteriores de FCD y HDSI, de dos empresas conocidas por su meticulosa atención al detalle y su enfoque en armas y componentes de grado de servicio y uso intenso. Construcción de CNC Billet, el LSFA está mecanizado de barra de acero 4130, tratado térmicamente con un acabado de nitruro negro. Ningún pato fue dañado en la fabricación del LSFA. Diseñado y fabricado con orgullo en Texas, EE. UU.