Like all Wolff springs, these for the 1911 Auto in .45, .38 Super or 9mm are the finest, most reliable, longest lasting ones available. The springs of choice for most of the nation's top builders. Except where noted, all recoil springs are supplied with an extra power firing pin spring that keeps the firing pin stop in place and prevents firing pin float ; an addition recommended by pistolsmith Bill Wilson.TYPE A - For Target (Softball) Loads were originally recommended to us by Major F. B. Conway, U.S.A. - M.T.U. Whenever lighter than standard bullets or powder charges are being used, a lighter recoil spring is a must for correct functioning; however, they MUST NOT BE USED WITH STANDARD (HARDBALL) LOADS. The 10 lb. Type A spring is the old favorite (for reduced loads) and for that reason we also make it available as a single item (without the extra power firing pin spring).
Como todos los muelles Wolff, estos para el 1911 Auto en .45, .38 Super o 9mm son los mejores, más fiables y duraderos disponibles. Los muelles preferidos por la mayoría de los mejores fabricantes del país. Excepto donde se indique lo contrario, todos los muelles de retroceso se suministran con un muelle de percutor de potencia extra que mantiene el tope del percutor en su lugar y previene el movimiento del percutor; una adición recomendada por el armero Bill Wilson. TIPO A - Para Cargas de Blanco (Softball) fueron recomendados originalmente por el Mayor F. B. Conway, U.S.A. - M.T.U. Siempre que se utilicen balas o cargas de pólvora más ligeras que las estándar, un muelle de retroceso más ligero es imprescindible para un funcionamiento correcto; sin embargo, NO DEBEN UTILIZARSE CON CARGAS ESTÁNDAR (HARDBALL). El muelle Tipo A de 10 lb es el antiguo favorito (para cargas reducidas) y por esa razón también lo hacemos disponible como un artículo individual (sin el muelle de percutor de potencia extra).