Features & Benefits: Accepts any push-button Quick Detach sling swivel 8 position rotation limited to prevent sling wrap-up 95% lower profile than a separate Sling Mount and Picatinny Mil-Spec 1913 Rail Section, the ergonomic, flush mount design eliminates all sharp edges that can ensnarl the operator’s gear Designed to fit precisely through any vent hole in the Troy Industries TRX Extreme and Alpha Battle Rails with no modifications Can be mounted through a single ½” diameter hole in most polymer stocks, handguards, forends, and buttstocks measuring up to .230” in thickness, including M.O.E. Handguards by Magpul Industries. Once inserted through the hole in the handguard, forend, stock, or buttstock, the mount is retained by a “Spirolock” on the outside assisted by a pair of setscrews from the inside to prevent the mount from rotating. This patent pending design places all the slinging stresses in compression against the inside mounting surface instead of in tension on the thread of fasteners Weighing just .243 ounces, the ultra-lightweight design CNC machined from Billet 303 Stainless Steel eliminates all unnecessary material and fasteners. Finished in Black Oxide to prevent rust, wear, and corrosion
Características y Beneficios: Acepta cualquier swivel de liberación rápida con botón de presión, rotación limitada en 8 posiciones para evitar enredos del sling, 95% más bajo en perfil que un Sling Mount separado y una sección de riel Picatinny Mil-Spec 1913. El diseño ergonómico, de montaje plano, elimina todos los bordes afilados que pueden enredar el equipo del operador. Diseñado para encajar con precisión a través de cualquier orificio de ventilación en los rieles Troy Industries TRX Extreme y Alpha Battle sin modificaciones. Puede montarse a través de un único orificio de ½” de diámetro en la mayoría de las culatas de polímero, guardamanos, delantera y culatas que midan hasta .230” de grosor, incluyendo los guardamanos M.O.E. de Magpul Industries. Una vez insertado a través del orificio en el guardamanos, delantera, culata o culata, el montaje se retiene mediante un “Spirolock” en el exterior, asistido por un par de tornillos de ajuste desde el interior para evitar que el montaje gire. Este diseño pendiente de patente coloca todas las tensiones del sling en compresión contra la superficie de montaje interior en lugar de en tensión sobre las roscas de los sujetadores. Con un peso de solo .243 onzas, el diseño ultra-ligero, maquinado CNC de Billet de Acero Inoxidable 303 elimina todo material y sujetadores innecesarios. Terminado en Óxido Negro para prevenir óxido, desgaste y corrosión.